Over ons

Hier zijn wij dan: Jo Adriaenssens en Guy Schrauwen.
Wij zijn de stuwende kracht achter ons bedrijf samen met onze medewerkers die enthousiast en zeer betrokken meeschrijven aan ons verhaal.

Guy houdt zich vooral bezig met de commerciële kant, planning, leveringen en klanten opvolgen. Daarin wordt hij bijgestaan door Jean-Paul, Kurt en Peter.

Jo doet de administratieve kant en volgt de productie mee op waarin haar dochter Birte, Sandra, Patricia, Els en Nina de bereidingen tot een goed einde brengen en de voedselveiligheid mee bewaken.

Guy & Jo

Onze historiek

Voedingssector in het bloed
Mijn verhaal begint zoals vele verhalen in mijn kindertijd, en misschien al wel lang daarvoor. De voedingssector is altijd belangrijk geweest in mijn familie.
Zo hadden mijn grootouders de befaamde traiteurszaak ‘de Kaasmolen’ in Merksem waar kazen, zuivel, wild, gevogelte, wijnen en bereide gerechten werden verkocht
Een voorloper in die tijd.
De start ten huize Adriaenssens
Mijn vader raakte dan ook snel geboeid door de mogelijkheden die de voedingssector te bieden had, en heeft samen met mijn moeder verschillende recepten uitgewerkt. Zo zijn ze in eerste instantie begonnen met het produceren en verdelen van verse aardappelkroketten. Na enkele jaren zijn ze uitgebreid naar verse rode kool.

Voor vele mensen was dit lachwekkend, want hoe moeilijk kan het zijn om een rode kool lekker klaar te maken… Blijkbaar was het toch een kunst want het sloeg geweldig aan en de trein was voorgoed vertrokken…
Mijn moeder die – vanuit haar ervaring in de winkel bij mijn grootouders – ondertussen, als gespecialiseerde op-smaak-maker, een oogje in het zeil hield, optimaliseerde nieuwe recepten die dan mee in het assortiment konden.
De interesse groeit
Ik ben in aanraking gekomen met de melkveehouderij en kwam zo op het ultieme idee om iets lekkers te maken van die melk. En toen was er de Rijstpap. We zijn klein begonnen. Eerst op een gasbek, 2 potten in elkaar, om een bain-marie te hebben, en zo hebben we na verloop van tijd een occasie bain-marie ketel gekocht van 80 liter, wat al een hele vooruitgang was.

De eerste jaren werd er tijdens de zomermaanden niet geproduceerd, omdat we nog geen koelcellen hadden en het tenslotte maar een nevenactiviteit was.
Maar doordat de vraag en interesse zo begon te groeien, hebben we op alle gebied geïnvesteerd. Grotere ketels, grotere koelcellen, grotere infrastructuur. Maar nog steeds schepte ik de rijstpap.
Elk potje werd gedurende 25 jaar geschept.
Ik had de juiste maat van pollepel gevonden en ik bleef maar scheppen en scheppen.
De melk
De verse volle melk komt nog steeds recht van bij de boerderij van dochter Bo. Een (h)eerlijk product. Alleen goede verse melk kan de basis zijn voor het beste melkdessert.
De volgende stap
In 2017 hebben we de stap gezet naar automatisatie zodat we niet meer manueel moesten doseren. Mijn partner Guy kwam mee in de zaak. Met zijn ervaring en zijn overtuiging ‘een goed product verkoopt zichzelf’ ging hij met succes de baan op en zo leerde veel nieuwe klanten onze rijstpap kennen. Zo werden we ook in 2017 ‘streekproducent’ bij Carrefour.

Ook verschillende Delhaize’s, Spar winkels, Aveve’s, Albert Heijn, Jumbo en delicatessenzaken werden fan van onze rijstpap. In 2023 zijn we verhuisd naar een groter pand zodat er weer meer mogelijkheden zijn om verder te groeien.In de toekomst zullen wij ook Private label aanbieden.
Indien interesse, contacteer Guy Schrauwen.
Andere desserts
Ondertussen zetten we ons ook volop in op de groei en bekendmaking van onze andere desserts. Dit segment wordt vooral behartigd door dochter Birte.

Chocolademousse, tiramisu en speculoosmousse zijn momenteel ons basisassortiment. We hebben met zorg onze verpakking zo uitgewerkt dat ze ook mooi oogt en zeker niet misstaat op uw feesttafel.

Beschikbaar in meerdere winkels

Wenst u te weten in welke winkels onze producten beschikbaar zijn, dan kan u contact met ons opnemen via ons contactformulier.

We maken gebruik van cookies om gegevens m.b.t. de prestaties en het gebruik van deze website te verzamelen & analyseren, om sociale netwerkfunctionaliteiten aan te bieden en onze content & advertenties te verbeteren en personaliseren.
Bekijk onze privacy policy voor meer informatie.